Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2011 19:53 - Изсъхнали признания
Автор: thefaceoftheshadow Категория: Други   
Прочетен: 14807 Коментари: 45 Гласове:
48

Последна промяна: 10.06.2011 21:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте отново!
Сесията приключи и аз съм отново тук. Много се радвам за това и се надявам вие все още да ме помните. :) Ще дам начало на летните си писания с разказ. Надявам се да ви хареса!


image

Изсъхнали признания

 

Той седеше на масата, обвит в дима от поредната цигара. Очите му бяха прикрити зад кръглите стъкла на очила. Косата му бе посивяла, подобно на бялата къса брада. Извърна се към мен и се усмивка. Един уморен жест, пораждащ единствено съжаление. Този стар и уморен човек, притежаваше само този малък апартамент и цигарите, които го обвиваха в дима на мимолетно спокойствие. Пишещата машина беше хванала прах. Никой отдавна не докосваше клавишите й. В такива моменти осъзнаваш, че и предметите имат душа. И те страдат по миналото. По времето, когато са създавали нещо. И това нещо е осмисляло живота поне на един, единствен човек.
Жал ми беше за машината. И за нея и за писателя. От тяхната връзка не беше останало нищо. Усещах го, дори и със своите млади сетива. Бях едва 20 годишен. Млад студент по журналистика, търсещ истината из необятните човешки съдби. Едно момче, търсещо някой, с когото да направи първото си интервю. Известните личности бяха винаги ангажирани. Политиците се причисляваха към тях, пък и аз не им бях кой знае колко сърцат почитател. За това, реших да се отбия до един от съседните блокове. Там, където живееше старият Андрей Гълъбов. Един забравен писател, който през живота си бе успял да издаде само една книга. „Изсъхнали признания” беше една необикновена история. Поне за мен. История за малките неща, които можеха да преобърнат целия свят. История за едно семейство, изпълнено с тайни и пречупени мечти. Всеки човек от семейството имаше своя тайна. И когато деня за истини идва, за промяната вече е късно.
Никой не охули книгата. Никой не я похвали. Не написаха дори ред, в някой всекиндневник. Недооцененият диамант потъна в морето от пошлост. Никой не чу повече за Андрей Гълъбов. Писателят се бе удавил в безразличието, той както творението му.
Поздравихме се. Седнах. Извадих тефтера си, който той много хареса. Каза, че му напомнял за първата тетрадка, в която написал своя първи разказ. Оттук дойде и въпросът ми. Кога беше започнал да пише? И защо?
Той се усмихна тъжно. В началото на своя отговор заобяснява за своето родно място. За родителите си, за своите братя и сестри. За това как е искал да бяга от злободневните проблеми. Да полети в едно небе от доброта и красиви илюзии.
-Приятелите ми винаги успяваха. Те бяха в центъра на вниманието, кой с пеене, кой със спорт... Аз ли? Аз изоставах. Винаги бях в сянката им. Винаги се радвах за тях, въпреки че всички ме отхвърляха.
-И все пак, успяхте да издадете романа си. Значи все пак не всички са Ви отхвърлили?
-Да, така беше. Имаше едно малко издателство, помня го. Помня и издателя, много добър човек. Той прочете нещата ми и повярва в тях. Но уви, публиката не успя да повярва.
Андрей погледна през прозореца, към капките, които бяха започнали да се спускат от лятното небе.
-Исках да прочета само едно мнение. Каквото и да е. Исках някой да ми покаже, че не съм сам. Да ме поздравят с едно малко „Честито”. Но уви, всички мълчаха. А аз... аз обвинявах себе си. Една вечер, няколко седмици след като книгата залежа по складовете аз изгорих цялата папка с бъдещи и минали проекти. Едно по едно. В огъня и в пепелта на листовете аз видях отговора, който търсех.
Той сведе поглед. Усетих как нещо се уви около сърцето ми. Пипалата на една тъга, с която този човек бе живял толкова дълго време.
-Писането за мен беше живот... Но аз не успях да бъда живот за писането.
Нямах сили да го попитам какво е правил след това. Да убиеш мечтата си, за да живееш живот без болка. Ето това беше истинското наказание.
-От тогава се чувствам по-добре. Вече десет години. Съществувам, нищо повече. Чакам този живот да свърши, за да науча все пак за какво съм го живял. Не виждам смисъла, който преди виждах. Или по-скоро ми се привиждаше.
Мрачния му смях ме накара да прехапя устни. 
-Смятате ли, че все пак сте намерили някакъв отговор на този въпрос?
-Знаеш ли, момчето ми, на всеки от нас е предопределено парче свят. Парче, което може да се побере в шепа. Поне в началото. Когато хората съединяват световете си, в името на нещо истинско, тогава световете се разрастват. Когато обаче се подминаваме те бавно се рушат, докато не изтекат от пръстите ни като пясък.
Ледена въздишка се отрони от устните му.
-Ние хората сме зависими един от друг. Само заедно може да си подарим добро. Само заедно можем да вървим към промяна. Когато го осъзнаят и останалите, тогава и съдбата ще ни се отплати с това, което всички сме искали. Да бъдем обичани.
Благодарих му. Стиснах съсухрената му ръка. Не знаех какво друго да направя. Всяка дума щеше да бледнее пред неговите признания. Онези признания, които хората бяха стъпкали в своя бяг. Онази светлина, която бе угаснала, за да затъмни още един ъгъл. Онези изсъхнали признания, които живата истина оплакваше.







Гласувай:
48



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!
09.06.2011 20:14
Умееш да разказваш. Героят ти е интересен, изключителен... Писатели с подобен тип мислене, надживели писателската болест и самовлюбеност, са рядкост...
цитирай
2. thefaceoftheshadow - mt46
09.06.2011 20:20
Благодаря много! А живота преобразява дори и най-големите таланти, до неузнаваемост.
цитирай
3. bizcocho - Поздравления!!! И за темата, и за ...
09.06.2011 20:43
Поздравления!!! И за темата, и за разказа!
цитирай
4. thefaceoftheshadow - bizcocho
09.06.2011 20:43
Благодаря! Поздрави!
цитирай
5. desilazarova - Отново ни изненадваш приятно с нов ...
09.06.2011 21:26
Отново ни изненадваш приятно с нов разказ! Всеки път ме караш да се замислям за много неща!
Надявам се, че и сесията е минала благополучно! Поздрави! :)
цитирай
6. thefaceoftheshadow - desilazarova
09.06.2011 21:50
Радвам се, че си отново при мен! Да, не беше никак зле сесията! Поздрави!
цитирай
7. enjoy6 - Честито зе успешно приключилата сесия!:)))
09.06.2011 22:27
Поздрави и хубаво лято!
Хубав разказ!:))
цитирай
8. thefaceoftheshadow - enjoy6
09.06.2011 22:39
Благодаря ти! Радвам се, че разказа ти хареса! Хубаво лято и на теб!
цитирай
9. crusader - Комплимент
09.06.2011 23:13
за хубавия разказ и пожелания за много успехи!

Поздрави!
цитирай
10. thefaceoftheshadow - crusader
09.06.2011 23:14
Благодаря от сърце! Поздрави!
цитирай
11. kometapg - Създал си невероятен образ - на о...
09.06.2011 23:15
Създал си невероятен образ - на отхвърления и пренебрегнат творец, но въпреки това останал човек! Много хубав разказ! Поздравявам те!
цитирай
12. thefaceoftheshadow - kometapg
09.06.2011 23:17
Благодаря Светле! Радвам се, че ти хареса! Поздрави!
цитирай
13. mariposatracionera - Трогна ме разказът, открих нещо ...
09.06.2011 23:35
Трогна ме разказът, открих нещо сходно в усещанията.Пишеш талантливо! Благодаря ти!
цитирай
14. thefaceoftheshadow - mariposatracionera
09.06.2011 23:43
Радвам се, благодаря ти! Поздрави!
цитирай
15. tili - Здравей и добре
10.06.2011 00:26
завърнал се от изпитната битка! Винаги е приятно да те срещна из тукашните простори :)
цитирай
16. thefaceoftheshadow - tili
10.06.2011 00:37
И за мен е приятно да те срещна! Благодаря ти! Поздрави!
цитирай
17. aqualia - И аз харесах!
10.06.2011 00:37
И ми се струва... че човек трябва да зпази вярата си!
цитирай
18. thefaceoftheshadow - aqualia
10.06.2011 00:40
Трябва... но все пак и тя изчезва, когато видиш, че възможностите ти са много по-малки от мечтите ти. И все пак... трябва надежда, така е! Благодаря ти!
цитирай
19. portishead - Изглежда доста документален твоя ...
10.06.2011 00:55
Изглежда доста документален твоя разказ и точно това привлича като история..
Наистина ми хареса!
цитирай
20. thefaceoftheshadow - portishead
10.06.2011 00:59
Благодаря! Точно такъв ефект търсих и се радвам, че се е получило! Поздрави!
цитирай
21. pevetsa - Отново си тук, и отново във вихъра на ...
10.06.2011 11:12
Отново си тук, и отново във вихъра на перото:))))
Привет от Русе!
цитирай
22. thefaceoftheshadow - pevetsa
10.06.2011 11:24
Благодаря ти! Поздрав и на теб! :)
цитирай
23. megg - Помним те! И още как! :)))
10.06.2011 14:31
Поздравления за хубавия разказ! И за приключилата сесия, разбира се!
Синьо и слънчево лято! Поздрави!
цитирай
24. thefaceoftheshadow - megg
10.06.2011 17:43
Благодаря ти! Радвам се, че съм оставил спомен! Поздрави!
цитирай
25. makont - Някакси тихо и мъдро
10.06.2011 18:58
е в душата на твоя герой. Поздрав за прекрасния разказ и добре дошъл!
цитирай
26. анонимен - Добре дошъл отново ....
10.06.2011 20:03
:)
цитирай
27. priqtel12 - Изсъхнали признания......или забравени....
10.06.2011 21:32
А не бива.
Хубав разказ: за силата на човешката сплотеност;
Хубаво поаслание:" Ние хората сме зависими един от друг. Само заедно може да си подарим добро. Само заедно можем да вървим към промяна."
Повече хора обаче трябва да чуят думите ти , да ги осъзнаят и претворят в дела.
цитирай
28. magnoliya - Браво!
10.06.2011 22:21
Браво за хубавия разказ и за успешно приключилата сесия!
Продължавай да твориш, ние ще четем!
цитирай
29. thefaceoftheshadow - makont
10.06.2011 23:38
Така е. Примирено. Благодаря ти за коментара! Поздрави!
цитирай
30. thefaceoftheshadow - andreshko
10.06.2011 23:39
Благодаря ти за посрещането! Поздрави!
цитирай
31. thefaceoftheshadow - priqtel12
10.06.2011 23:40
Надявам се това някога да стане... Все пак, аз се опитвам да постигна точно това... Поздрави и благодарности!
цитирай
32. thefaceoftheshadow - magnoliya
10.06.2011 23:40
Благодаря ти, ще продължавам до край! Поздрави!
цитирай
33. miaa - Много е Хубаво..Благородно:)
11.06.2011 10:42
Хората изграждаме мостове помежду си , за да минем по тях с вяра , обич и признателност! Да осмислим, всеки ,хубав миг:) И го съхраним в сърцето!
Благодаря ти,. Thefaceoftheshadow!
цитирай
34. inel379 - Хубав разказ!
11.06.2011 16:20
Накара ме отново да се замисля за малките неща, които правят човешкия ни свят голям. Без общуване с обич той просто се обезсмисля.
Понякога и с една книга можеш да кажеш много. Примери достатъчно има.
Просто човеците трябва да са готови за посланието.
Честита свобода /различна/!
Оползотвори я по мечтания начин!:)
Поздрав!
цитирай
35. thefaceoftheshadow - miaa
12.06.2011 00:48
И аз благодаря за посещението и положителния отзив! Поздрави!
цитирай
36. thefaceoftheshadow - inel379
12.06.2011 00:49
Благодаря ти! Иначе да, хората трябва да пораснат достатъчно, за да видят посланието в някоя книга. И да се променят. Вярвам, че ще стане! Поздрави!
цитирай
37. iliada - Помня те и още как ?:)
12.06.2011 08:22
Поздрави за новия вълнуващ разказ!
цитирай
38. magicktarot - Много силно и вълнуващо,
12.06.2011 08:55
а и дълбоко! Поздравления!
цитирай
39. thefaceoftheshadow - iliada
12.06.2011 12:02
Радвам се, че ме помниш и че хареса разказа! Поздрави!
цитирай
40. thefaceoftheshadow - magicktarot
12.06.2011 12:03
Благодаря ти! Радвам се, че съм постигнал желания ефект! Поздрави!
цитирай
41. kpandjarova - Поздравления. В този разказ нам...
13.06.2011 19:18
Поздравления.В този разказ намерих част от себе си.Пишеш вълнуващо,а посланията ти достигат до хората.Успех!
цитирай
42. thefaceoftheshadow - kpandjarova
14.06.2011 17:28
Благодаря за оценката и се радвам, че съм успял да те докосна с разказа си! Поздрави!
цитирай
43. amenda - Интересен герой - писателя. . . н...
10.07.2011 00:32
Интересен герой - писателя... намерил е ключето с което да заключи болката и да остане ЧОВЕК, самотен, неразбран, но човек... Винаги ми е приятно да чета позитивни неща! Друг автор на твое място вероятно би извикал в героя си всичката агресия, омраза и горчивина, която отхвърлянето на другите предизвиква в нас... Хареса ми!
цитирай
44. thefaceoftheshadow - amenda
10.07.2011 23:10
Омразата е в достатъчно големи количества около тази осъдена душа. А тя... тя продължава да мечтае, въпреки че се е отказала отдавна от мечтите си. Поздрави!
цитирай
45. kristinakristina - В думите ти всеки може да се открие...!
27.09.2011 15:56
Чудесен!
Успех!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thefaceoftheshadow
Категория: Други
Прочетен: 1208170
Постинги: 157
Коментари: 2986
Гласове: 10155
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930